I.v.m. onze nieuwe webshop zijn wij vandaag telefonisch beperkt bereikbaar.

Veelgestelde vragen

Bestellen
  • Op de pagina stap voor stap staat omschreven hoe u een bestelling kunt plaatsen.

  • U kunt proberen een stap terug te gaan in de webshop. Vaak kunt u weer verder gaan met uw bestelling. Indien dit niet werkt en de webshop functioneert niet goed, dan vragen wij u dit aan ons te melden via het contactformulier.
  • Als u niet via de webshop kunt bestellen kunt u ook een bestelling buiten de webshop om plaatsen. U kunt hiervoor een e-mail sturen naar info@aluminiumopmaatgemaakt.be met uw bestelling en n.a.w. gegevens. De klantenservice stuurt u in dat geval een factuur voor uw bestelling, zodra deze factuur betaald is wordt uw bestelling in behandeling genomen. Indien uw bestelling alleen producten bevat welke op de webshop te bestellen zijn wordt er € 6,05 incl. BTW. administratiekosten in rekening gebracht.
  • Nadat uw bestelling is afgerond en/of de betaling is voldaan, wordt het aluminium product voor u op maat gemaakt. U kunt daarom niet meer van uw bestelling afzien. Indien u in het bestelproces nog voor de online betaling/afronding bent, kunt u het bestelproces annuleren door uit te loggen, naar de homepage te gaan of de site te verlaten. Uw gegevens worden dan niet opgeslagen.
  • Wanneer wij de status veranderen naar 'in productie' is wijzigen en/of annuleren niet meer mogelijk. Na overleg met de klantenservice kunt u eventueel extra producten toevoegen. Wanneer dit nog mogelijk is wordt u geïnstrueerd hoe u de extra producten kunt bestellen.
  • Voor bestellingen onder de € 50,00 exclusief btw wordt een kleine order toeslag van € 7,50 exclusief btw toegepast. Deze toeslag is bedoeld om de opstartkosten te dekken, zodat we ook kleine bestellingen kunnen blijven aanbieden.
Betalen
  • Aluminiumopmaatgemaakt.be werkt met MultiSafepay als betrouwbare betalingsprovider. U kunt kiezen uit verschillende betaalmethoden, als: VISA, Bancontact, Bankoverboeking en Mastercard. 
  • Ja dit is mogelijk. U kunt dan kiezen voor een rembours zending, hiermee betaald u contant bij levering aan de deur. Dit is echter wel een relatief dure leveringsoptie. U kunt eventueel ook kiezen voor afhalen op onze locatie in Maasdijk (NL) waarbij u ook voor de betaalmethode PIN kunt kiezen. U betaald uw bestelling met pinbetaling bij afhalen. Let op hierbij is contante betaling geen optie.
  • Tijdens het bestelproces kunt u uw bedrijfsnaam en BTW-nummer invoeren. Wanneer u een BTW-nummer heeft ingevoerd voordat u een bestelling heeft geplaatst ontvangt u automatisch een BTW-factuur per e-mail na afronding en betaling van uw bestelling.
  • Hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht.
Levertijden
  • De levertijd van de producten staan vermeld bij de productomschrijving en onderaan in het invulvak. Daarnaast wordt de totale levertijd van uw bestelling getoond in de winkelwagen onder het knopje ‘Ga door naar afrekenen’.
  • Helaas is dit niet mogelijk. Tegenwoordig zijn nagenoeg alle bestellingen spoed en ontstond er een wachtrij voor spoedbestellingen. Wij proberen alle bestelling zo spoedig mogelijk te leveren.
Verzenden & afhalen
  • Wij geven de meeste producten mee met onze koeriersdienst. Wanneer uw pakket voldoet aan de eisen voor een zending met track & trace ontvangt u naast de verzendbevestiging ook een track & trace code per e-mail. Wanneer uw pakket niet voldoet aan de eisen voor een track & trace zending wordt deze door onze koerier zonder track & trace code geleverd. Dit is voornamelijk bij de wat grotere pakketten. Er dient in dat geval ten alle tijden iemand op het adres aanwezig te zijn. Een dag voor levering wordt u per e-mail op de hoogte gebracht van uw levering. Om uw pakket ongeschonden te leveren worden uw producten voldoende ingepakt. Onder Verzendservice vindt u meer informatie over de wijze van verzenden.
  • Wij bieden niet bij alle pakketafmetingen een track and trace service aan. Via de e-mail wordt u op de hoogte gehouden van uw bestelling. Wanneer uw pakketafmeting voldoet aan de eisen van de distributie met track & trace, krijgt u een track & trace code zodra uw pakket in het bezit is van onze koerier. Hiermee kunt u het pakket tijdens het transport volgen. Onder Verzendservice vindt u meer informatie over de wijze van verzenden.
  • Indien u tijdens het bestelproces heeft gekozen voor afhalen van uw bestelling, ontvangt u van ons een e-mail zodra uw bestelling gereed is. In dit e-mailbericht staat het adres vermeld waar u de producten kunt komen afhalen. Bij contact staan ook de twee mogelijke afhaaladressen in Maasdijk (NL) en Westmalle (BE) vermeld inclusief de openingstijden.
  • Indien u in het bestelproces heeft gekozen voor afhalen, maar dit door omstandigheden niet lukt, kunt u alsnog uw aluminium producten laten bezorgen. Stuurt u ons een verzoek via het  contactformulier. Wij kunnen u een factuur sturen van het nog te vorderen bedrag en na ontvangst van betaling zullen wij uw producten per koerier toesturen. LET OP!: aan verzending zitten extra kosten verbonden.
Retourneren
  • Voor alle niet op maat gemaakte producten kunt u het herroepingsrecht inroepen. U heeft dan het recht om de koop binnen 14 dagen zonder opgave van redenen te annuleren. De herroepingstermijn is 14 dagen vanaf de dag dat u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de goederen in bezit heeft genomen. Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons met een duidelijke verklaring (bijvoorbeeld een per post verstuurde brief of per e-mail) over uw beslissing om de koop te annuleren informeren. U kunt hiervoor dit modelformulier voor herroeping gebruiken, maar dat is niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven, volstaat het om uw mededeling over het uitoefenen van het herroepingsrecht te versturen voordat de herroepingstermijn is verstreken.

    Gevolgen van de herroeping: Als u de koop annuleert, zullen we alle betalingen voor niet op maat gemaakte producten die we van u hebben ontvangen, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit het feit dat u een andere vorm van levering dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering heeft gekozen), onmiddellijk en uiterlijk binnen 14 dagen vanaf de dag dat we over uw besluit om te annuleren zijn geïnformeerd, terugbetalen. Voor deze terugbetaling gebruiken we hetzelfde betaalmiddel dat u voor de oorspronkelijke transactie heeft gebruikt, tenzij uitdrukkelijk iets anders met u is overeengekomen; in geen geval worden u kosten in rekening gebracht voor deze terugbetaling. We kunnen de terugbetaling weigeren totdat we de goederen hebben terugontvangen, of totdat u het bewijs heeft geleverd dat u de goederen heeft teruggestuurd, al naar gelang welk moment eerder valt.

    U moet de goederen onverwijld en in ieder geval uiterlijk 14 dagen vanaf de dag waarop u ons over de annulering van de aankoop heeft geïnformeerd, aan ons terugzenden of overhandigen. De termijn is nageleefd als u de goederen voor het verstrijken van de termijn van 14 dagen verzendt. U draagt de directe kosten van het terugzenden van de goederen.

    Ons retouradres:
    Aluminium Op Maat Gemaakt
    Honderdland 504
    2676 LV Maasdijk
    Nederland

    U bent alleen aansprakelijk voor een eventuele waardevermindering van de goederen, als deze waardevermindering te wijten is aan een omgang met de goederen die niet noodzakelijk is om de aard, kenmerken en werking van de goederen te beoordelen.

    Op maat gemaakte producten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht. De reden hiervoor is dat op maat gemaakte producten niet gemakkelijk opnieuw verkocht kunnen worden.
Garantie
  • Voor onze aluminium producten geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. In België houdt dit in dat er een wettelijke garantietermijn van twee jaar van toepassing is. Binnen deze termijn heeft u als consument recht op gratis reparatie of vervanging van het product indien het gebreken vertoont die niet veroorzaakt zijn door normale slijtage of onjuist gebruik.

    Reclamering van uiterlijk waarneembare gebreken dient u schriftelijk dan wel per mail bij ons in te dienen, zo spoedig mogelijk na levering van het materiaal. Onverminderd de wettelijke rechten die u heeft in België, geven wij 6 maanden garantie op de geleverde materialen. De garantie houdt in dat we de gebreken herstellen en/of u de bestelling (gedeeltelijk) opnieuw toesturen of u een evenredig deel van het factuur bedrag retourneren. Geen garantie wordt gegeven zodra gebreken het gevolg zijn van normale slijtage, onoordeelkundig gebruik, niet of onjuist onderhoud en bij installatie, montage, wijziging of reparatie door opdrachtgever of door derden.
  • Mocht u een klacht hebben, dan vinden wij dat bijzonder vervelend voor u. Wij verzoeken u een mail te sturen naar klachten@aluminiumopmaat.nl, zodat wij samen met u tot een passende oplossing kunnen komen. Uw klacht wordt binnen 1 week beantwoord. Indien wij er samen niet uitkomen, kunt u zich wenden tot het Europese online geschillenplatform (ODR). Voor meer informatie hierover verwijzen wij u door naar de website van het ODR.
Account
  • Een account kunt u op twee manieren aanmaken.
    • Via het knopje ‘account’ komt u op de inlogpagina. Hier kunt u kiezen voor ‘account aanmaken’ om een nieuw account aan te maken. Voer vervolgens de verplichte gegevens in en een door uzelf verzonnen wachtwoord. Wanneer u op ‘Verstuur’ klikt is uw account aangemaakt. Alle overige gegevens kunt u direct in uw account aanvullen.
    • Tijdens het bestelproces kunt u ook het account aanmaken. U vult tijdens het bestelproces uw gegevens in waaronder ook een door uzelf verzonnen wachtwoord. Uw account wordt dan echter niet direct aangemaakt. Pas wanneer u de bestelling helemaal heeft gecontroleerd en afgerond wordt uw account definitief.
Producten
  • Ja, voor de meeste grote bestellingen kunt u een offerte aanvragen, wij zullen dit bij het binnenkomen van uw aanvraag beoordelen. U kunt daarnaast ook een offerte opvragen indien u afwijkende maten of bijzondere aluminium constructies wenst te bestellen. Hiervoor gebruikt u het contactformulier.
  • Wilt u meer dan wij online bieden? Mail ons dan via het contactformulier. Wij zullen in dat geval de mogelijkheden voor u bekijken en u eventueel een offerte aanbieden.
  • Iedereen die een product bij Aluminium op Maat Gemaakt heeft gekocht, kan een review achterlaten. Een aantal dagen na de levering, wordt automatisch een uitnodiging verstuurd met de mogelijkheid om een productreview te schrijven.
  • Uitnodigingen voor het achterlaten van een productreview, worden alleen verstuurd naar het e-mailadres van het account waarmee een bestelling is geplaatst. Alleen met een ingelogd account kan een review worden geschreven. Alle reviews worden hierna door medewerkers van Aluminium op Maat Gemaakt handmatig gecontroleerd op echtheid. Hierbij wordt o.a. gecontroleerd of met het account daadwerkelijk het betreffende product is gekocht.
  • Ja, er worden zowel positieve als negatieve reviews geplaatst de website.
  • Nee, er worden geen betaalde reviews geplaatst op de website. Reviews kunnen op eigen initiatief worden geschreven (na ontvangst van een uitnodiging). Hier staat geen beloning tegenover.
  • Dit word maandelijks gecontroleerd en doorgezet naar de website.
  • Een review word niet geplaatst bij grof of beledigend taalgebruik, wanneer het product niet met het betreffende account is gekocht of wanneer wij constateren dat de review niet echt is.
Overige vragen
  • U kunt voor overige vragen contact opnemen met onze klantenservice door te bellen naar 014752429 of te mailen naar info@Aluminiumopmaatgemaakt.be