Veel gestelde vragen

Kan ik mijn aluminium product retourneren?

Onze artikelen kunnen niet worden geretourneerd. De aluminium producten maken wij voor u op maat, naar de maten die u opgeeft. Indien u een klacht heeft over het aluminium product of als er sprake is van schade, dan verzoeken wij u het klachtenformulier in te vullen. Wij nemen dat snel contact met u op.

Kan ik nog afzien van de bestelling?

Nadat uw bestelling is afgerond en de betaling is voldaan, wordt het aluminium product voor u op maat gemaakt. U kunt daarom niet meer van uw bestelling afzien. Indien u in het bestelproces nog voor de online betaling bent, kunt u het bestelproces annuleren door uit te loggen, naar de homepage te gaan of de site te verlaten. Uw gegevens worden niet opgeslagen.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Nadat uw bestelling is afgerond en/of de betaling is voldaan, kunt u uw bestelling niet meer wijzigen. Na overleg met de klantenservice kunt u eventueel extra producten toevoegen. Wanneer dit nog mogelijk is wordt u geïnstueerd hoe u de extra producten kunt bestellen.

Heb ik recht op herroeping?

Nee. Voor producten die op maat gemaakt worden, geldt geen herroeppingsrecht. Zie artikel 10 van de algemene voorwaarden.

Heb ik garantie op de geleverde aluminium producten? 

Voor onze aluminium producten geldt de wettelijke garantie. Reclamering van uiterlijk waarneembare gebreken dient u schriftelijk dan wel per mail bij ons in te dienen, uiterlijk 8 dagen na levering van het materiaal. Wij geven 6 maanden garantie op de geleverde materialen, waarbij aangenomen mag worden dat een aluminium product dat u van ons ontvangt, is wat u in alle redelijkheid van het product mag verwachten. De garantie houdt in dat we de gebreken herstellen en/of u de bestelling (gedeeltelijk) opnieuw toesturen of u een evenredig deel van het factuur bedrag retourneren. Geen garantie wordt gegeven zodra gebreken het gevolg zijn van normale slijtage, onoordeelkundig gebruik, niet of onjuist onderhoud en bij installatie, montage, wijziging of reparatie door opdrachtgever of door derden. 

Kan ik een offerte opvragen voor een grote bestelling?

Grote bestellingen kunt u via de webshop plaatsen. U kunt alleen een offerte opvragen indien u afwijkende maten of bijzondere aluminium constructies wenst te bestellen. Hiervoor gebruikt u het contactformulier.

Kan ik ook aluminium constructies op maat bestellen?

Wilt u meer dan wij online bieden? Mail ons dan via het contactformulier. Wij nemen snel contact met u op.

Hoe wordt mijn aluminium product verzonden?

Onder ‘Verzendservice’ vindt u alles over de wijze van verzenden.

Kan ik mijn aluminium product volgen via track and trace?

Wij bieden niet bij alle pakketafmetingen een track and trace service aan. Via de e-mail wordt u op de hoogte gehouden van uw bestelling. Onder ‘Verzendservice’ vindt u alles over de wijze van verzenden.
Wanneer uw pakketafmeting voldoet aan de eisen van de distributie met track & trace, krijgt u een track & trace code zodra uw pakket in het bezit is van onze koerier. Hiermee kunt u het pakket tijdens het transport volgen.

Waar kan ik mijn klacht indienen?

Mocht u een klacht hebben, dan vinden wij dat bijzonder vervelend voor u. Wij verzoeken u het klachtenformulier in te vullen, zodat wij samen met u tot een passende oplossing kunnen komen. Uw klacht wordt binnen 1 week beantwoord.
Indien wij er samen niet uitkomen, kunt u zich wenden tot de geschillencommissie. Voor meer informatie hierover verwijzen wij u door naar de website van de Geschillencommissie.

Waar kan ik mijn bestelling afhalen?

Indien u tijdens het bestelproces heeft aangegeven dat u de bestelling wilt afhalen, ontvangt u van ons een e-mail wanneer de bestelde aluminium producten gereed zijn. Wij verzoeken u deze af te halen binnen 5 werkdagen. Bij contact staat het adres in Maasdijk (Nederland), de routebeschrijving en de openingstijden.

Ik wil de bestelling toch liever laten bezorgen, kan dat?

Indien u in het bestelproces heeft gekozen voor afhalen, maar dit door omstandigheden niet lukt, kunt u alsnog uw aluminium producten laten bezorgen. Stuurt u ons een verzoek via het contactformulierWij kunnen u een factuur sturen van het nog te vorderen bedrag en na ontvangst van betaling uw producten per koerier toesturen of wij verzenden uw producten onder rembours, u kunt in dat geval contant afrekenen bij de bezorger. LET OP!: aan verzending zitten extra kosten verbonden.

De webshop loopt vast, ben ik mijn bestelling kwijt?

U kunt proberen een stap terug te gaan in de webshop. Vaak kunt u weer verder gaan met uw bestelling. Indien dit niet werkt en de webshop functioneert niet goed, dan vragen wij u dit melden via het contactformulier.

Ik heb geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen, is mijn bestelling wel goed aangekomen?

Als eerste willen wij u vragen na te kijken of er berichten in uw spam box terecht zijn gekomen, dit gebeurt regelmatig bij hotmail accounts. Indien dit niet het geval is kunt u ook in uw account de status van uw bestelling nazien. Wanneer deze binnen één werkdag niet op 'In productie' staat, is uw order waarschijnlijk niet goed bij ons aangekomen. U kunt in dat geval contact met ons opnemen zodat wij voor u na kunnen gaan wat er mis is gegaan en u helpen de bestelling volledig te maken.

Waar vind ik de status van mijn bestelling?

Wanneer wij uw bestelling in goede orde en volledig afgerond hebben ontvangen nemen wij uw order 'in behandeling', hiervan krijgt u per e-mail bericht. Zodra de status op 'In productie' staat heeft de werkplaats uw order in handen. Als de werkplaats uw order geheel gereed heeft wordt deze klaargemaakt voor verzending of afhalen. Ook hiervan brengen wij u per e-mail op de hoogte met daarin de verwachte leverdag. De huidige status kunt u nazien in uw account onder 'Mijn bestellingen'.

Krijg ik een factuur met BTW?

Tijdens het bestelproces kunt u uw bedrijfsnaam invoeren. U ontvangt dan automatisch een BTW-factuur per e-mail na afronding van uw bestelling.

Op welke wijze kan ik betalen?

Aluminiumopmaat.nl werkt met MultiSafepay als betrouwbare betalingsprovider. U kunt kiezen uit verschillende betaalmethoden, als: BanContact / Mister Cash, creditcard en overboeking. Indien u geen betaling via internet kunt voldoen, kunnen uw pakketten ook verstuurd worden onder Rembours. Daarmee wordt de betaling aan uw voordeur (geen postbusadres) geregeld. Onze koerier incasseert remboursbedragen tot € 2.000,- en maakt het geïnde bedrag, aan Aluminiumopmaat over.

Betaal ik orderkosten?

Om uw bestelling netjes en onbeschadigd bij u te laten bezorgen, dienen alle zendingen aan bepaalde verpakkingseisen te voldoen. Wij rekenen hiervoor € 2,50 per bestelling.

Voordelig online aluminium profielen en platen kopen

AluminiumOpMaatGemaakt.be is uw betrouwbare en voordelige leverancier voor op maat gemaakte aluminium profielen en plooiwerk. Via onze webshop kunt u geperforeerde platen, traanplaten, alu platen in RAL kleuren en vele andere aluminium platen kopen. Ook vindt u plinten, staven, diverse aluminium buizen, hoekprofielen in elk gewenste soort plooiwerk in ons assortiment. Aluminium producten op maat gemaakt en dit alles binnen 7 werkdagen op elke locatie in België bezorgd.

Voorloper in België

Met het unieke concept van maatwerk aluminium profielen, platen, buizen, staven en plooiwerk online bestellen, is AluminiumOpMaatGemaakt.be voorloper in België. U geeft online de afmetingen van het gewenste aluminium product aan ons door en wij doen de rest! Zo eenvoudig werkt AluminiumOpMaatGemaakt.be

Aluminium webshop voor particulier en bedrijf

Onze aluminium webshop is gericht op zowel particulieren als bedrijven. Hierdoor kan niet alleen de doorgewinterde professional altijd het gewenste product bij ons vinden, ook de hobbyist of particulier voor een eenmalige aankoop kan bij ons terecht voor maatwerk aluminium profielen, platen, buizen, plooiwerk en stafmateriaal. Uiteraard ondersteund met gepast advies, zodat u zeker weet dat u het juiste aluminium product bestelt. Schroom dus niet om bij vragen contact op te nemen met AluminiumOpMaatGemaakt.be.